Jak nastavit Facebook pixel pro Simpleshop

Pokusím se vytvořit návod, který jsem sám před časem hledal. Prodávám zde na svém webu i v rámci nakladatelství produkty přes systém simpleshop a vybrané produkty propaguji na Facebooku. A tápal jsem, jak správně nastavit měření hodnot objednávek v kampaních, aby se dala vyhodnotit jejich návratnost. A přitom je to tak jednoduché.

Pro ty z vás, co s tím bojují podobně jako jsem bojoval já, se to pokusím ještě ulehčit.

Vstupní údaje

V první řadě upřesním, co jsem jsem řešil, aby jse poznali, zda je postup vhodný i pro vás. Prodejní stránky mám na vlastním webu a formuláře jsou na nich vložené (klasicky vygenerovaným kódem na simpleshopu). 

Na webu mám kód vložený facebook pixel – úplně ten základní kód, který facebook vygeneruje (pokud neumíte vložit facebook pixel, internet je plný návodů, případně jej napíši zvlášť).

Facebook pixel do formuláře

Beru, že jste na tom nyní stejně – na webu máte facebook pixel a na některé stránce prodejní formulář systému simpleshop. Pokud ještě nemáte, potřebujete vložit pixel také do tohoto formuláře. K tomu je systém přizpůsobený a stačí jej vložit na stránce produktu (formuláře). Ten samý kód pixelu, co máte na webu, zkopírujte také do formuláře. Dělá se tak v záložce ostatní do pole “Trekovací kódy”. Tedy podle obrázku:

Nastavení události pixelu

A teď to, kde jsem tápal – nastavení události v pixelu. Nemusíte být programátor, vše za vás vyřešili tvůrci facebooku. Co jsem dlouho přehlížel je toto:

To nastavení události je úžasně jednoduché. Dostanete se k němu ve správě událostí pod vaším konkrétním pixelem. A když tuto možnost kliknete, zobrazí se takovéto okno:

Do pole “URL webu” zadejte adresu FORMULÁŘE. Tedy form. simpleshop/XXXX/. Na to pozor – musí to přímo formulář, nikoli váš web. A poté kliknete na “otevřít web”.

Pokud máte ve formuláři pixel, otevře se vám v novém okně prohlížeče stránka formuláře s tím, na stránkou bude takovéto plovoucí okno úpravy události. 

Jak jsem psal, mě zajímá hodnota nákupu. Pro tuto variantu vyberte “Sledovat tlačítko”.

Nyní vyberte tlačítko. pokud sleduje nákup, logicky je potřeba vybrat tlačítko pro dokončení nákupu. k tomu v rozbalovací nabídce vyberte upravit existující událost “nákup”. A poslední je hodnota nákupu – to je pochopitelně konečná cena (value). Takže po vybrání vidíte podobné okno jako toto:

A to je vše. Sotva uložíte, je hotovo a váš pixel má nastavenou událost.

Nastavit konverzní cíl v kampani

Pokud bude cílem vaší kampaně konverze v podobě nákupu, je nanejvýše vhodné tuto konverzi v sadě reklam zadat. Tedy cíl kampaně nastavit na konverze (cíl), přiřadit vložený pixel a událost “Nákup”. Tedy takto:

Poznámka:

Tento postup lze použít i na ostatní cíle, které potřebujete měřit.

Snad byl návod srozumitelný. Pokud ne, napište a článek doplním.

A co nyní jeden formulář provětrat? Nechtěli byste mou knihu či e-knihu? A co grafické šablony pro snadnou přípravu obrázků vašich sociálních sítí?

Jsi 342. čtenář tohoto článku. Díky.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 30 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..